Thursday, September 17, 2009

Majlis Sumbangan Sekampit Beras & Sumbangan Hari Raya



Pada hari Sabtu 12 September 2009 bersamaan 22 Ramadhan 1430H ABIM Wilayah Persekutuan (AWP) dengan kerjasama dengan ABIM Pusat telah berjaya melaksanakan Majlis Serahan Sumbangan Beras & Hari Raya di Surau as-Shadiah, Blok 20, Taman Bukit Angkasa, Pantai Dalam, Kuala Lumpur.

Sebanyak 40 keluarga yang terdiri daripada anak-anak yatim, warga emas, golongan OKU dan ibu tunggal telah menerima sumbangan kotak barangan harian berserta beras pada hari tersebut yang telah disampaikan oleh Setiausaha Agung ABIM, Saudara Mohd Raimi bin Abdul Rahim dan Setiausaha AWP, Saudara Wan Nor Asmawi . Sumbangan ini diharapkan dapat meringankan beban mereka untuk menyambut Aidilfitri yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi.

AWP ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih Jazakallahu khoiran kathira kepada semua yang terlibat dalam menjayakan majlis ini khususnya kepada Ketua Helwa AWP, Puan Latipah binti Johdi dan suami; staf ABIM Sungai Besi; Puan Azini daripada FEDEC; ABIM Pusat dan para penyumbang yang dermawan.

Untuk makluman semua, AWP telah menerima lebih RM2,000 sumbangan wang tunai daripada individu-individu & ABIM Daerah. Dengan jumlah tersebut kita telah mampu menyediakan sebanyak 50 kotak barang keperluan harian yang mana 40 kotak telah diserahkan pada Majlis Serahan pada hari Sabtu berkenaan manakala 10 kotak lagi diserahkan secara terus kepada 10 keluarga lain di rumah mereka masing-masing.

0 comments:

Post a Comment